Tømrere kvitterer for løbende rådgivning

18. maj 2020

Customer agency

Som leverandør skal vi være klar med rådgivning i alle faser af projektforløbet, hvis vi skal skabe værdi for håndværkerne. Det indikerer en undersøgelse blandt knap 1100 tømrere fra hele landet.

Rådgivning hitter hele vejen fra den første uformelle dialog om projektet, over ordreafgivelse og montage og frem til opfølgningen, når projektet er afsluttet. Det viser en undersøgelse, vi har fået lavet blandt 1090 tømrere fordelt over hele landet.

Det er rådgivningen, der giver størst værdi
Her er det tydeligt, at uanset hvor i projektforløbet, man befinder sig, så er det rådgivningen, der er topscorer, skarpt efterfulgt af faktorer som oplevelsen af, at leverandøren interesserer sig for håndværkeren og vedkommendes forretning.    

- Vi kan se, at det, der giver størst værdi, og dér hvor vi som leverandør for alvor gør en forskel, er, at vi fra starten kan klæde tømrerne godt på til at rådgive deres kunder. Og at vi fortsætter med at være tilgængelige med rådgivning, uanset hvilken fase projektet er i, forklarer vores salgschef Peer Bertelsen og uddyber: 

- Det handler både om hårde produktfakta og byggekrav, men også om mere bløde aspekter som fx design, farvevalg og byggestil, fordi tømreren selv bliver spurgt om disse emner ude hos boligejerne. Tendensen de senere år er, at tømrerens egen rådgivning af sine kunder fylder mere og mere. Her har vi som leverandør en vigtig rolle med at levere viden, knowhow og inspiration.  

Fik du læst: Vi hjælper dig med inspiration til snakken med boligejeren

Boligejere efterspørger rammer om det gode liv
Undersøgelsen flugter med den seneste boligundersøgelse fra Realdania og Bolius, der i efteråret 2019 under titlen ”Danskerne i det byggede miljø” tog temperaturen på vores forhold til boligen. Her svarede 43 procent, at de henter hjælp og viden hos håndværkerne, når de skal i gang med vedligeholdelsesprojekter.

Samtidig viser undersøgelsen, at når der foretages større til- eller ombygninger, er det for at ”skabe rammerne om det gode liv”, som det formuleres. Peer Bertelsen supplerer:

- Udviklingen viser sig blandt andet ved, at det i dag ikke er nok at vide noget om vinduerne, når du som tømrer står ude hos en boligejer, der skal have nye vinduer. Vinduerne er nemlig bare en del af boligens større helhed, hvor både dagslys, lyd, udluftning, design, energikrav og hverdagens praktiske krav spiller sammen fra rum til rum. Han fortsætter:

- Der er med andre ord mange hensyn, der skal afvejes og balanceres, og det stiller nogle andre krav til forventningsafstemningen, både indledningsvis, undervejs i projektet, og når det er afsluttet. Derfor er det også vigtigt, at VELFAC hele vejen står klar på sidelinjen med hjælp og inspiration.   

Ud over den daglige rådgivning tilbyder vi løbende produkttræning og opkvalificering. Derudover har vi udstillinger flere steder i landet, hvor tømrere kan sende deres egne kunder ind og opleve vinduesløsningerne, før den endelige beslutning træffes.

Emner: Byggeri, Rådgivning, Kundeundersøgelse, Tømrer

Seneste artikler

Populære artikler